DAMER DIV.2

"Urre" är tillbaka i blått!
2020-07-31 10:46

Efter att D2s nya spelande tränare Carolina och Nellie blev klara kan D2 nu presentera sitt första renodlade spelarförvärv!

Det är med stor glädje vi kan hälsa Maria "Urre" Ursin välkommen tillbaka till innebandyplanen och den blå tröjan!

Vi har, som sig bör, gjort en intervju med henne som ni kan läsa nedan.

1. Först och främst, välkommen tillbaka! Hur känns det?

- Tack så mycket! Det känns väldigt roligt och känner mig enormt peppad nu när jag tagit beslutet att hoppa på det blåa tåget igen!

2. Berätta hur dina tankar har gått, varför väljer du att damma av innebandyklubban igen?

- Tanken var väl inte egentligen att damma av klubban helt ärligt, det som gjorde att jag tog mig en extra funderare och kom på en träning var den nya tränartrion. Där kände jag att det kommer bli en säsong med mycket glädje och samtidigt ordentliga träningar med mycket tanke bakom. En riktigt go mix helt enkelt! Jag var nog inte helt färdig.

3. Vem är Maria Ursin både på och utanför planen för den som inte känner dig?

- Jag är en glad person som har nära till skratt och gillar att sprida glädje!

På plan trivs jag bäst som back, där kan jag snacka å styra och få blick över spelet. Oj, så hade jag nog inte svarat för 10år sen, Haha. Men där kan jag idag bidra bäst med den erfarenhet och rutin man har samlat i ryggan.

4. Vad tror du om den kommande säsongen? Vad vill du bidra med?

- Jag tror säsongen kan bli intressant om det blir som den nya tränartrion önskar. Utvecklande för de unga hungriga spelarna som vill ha en utveckling eller en språngbräda uppåt, blandat med lite äldre och rutinerade spelare som vill lira och ha roligt, precis så ett B-lag ska se ut. Kul och utvecklande på alla plan.

Jag hoppas kunna bidra med spelarglädje och rutin denna säsong.

Vi tackar Maria för intervjun, hälsar henne välkommen tillbaka till Munkafamiljen och samtidigt önskar vi henne lycka till i sin comeback!

Detta är ett nyförvärv som går helt i linje med hur vi vill att årets D2-trupp ska se ut med en bra mix av yngre och lite äldre spelare.

När det visade sig att det fanns ett intresse att damma av klubban igen från Marias sida, så gjorde vi detta till en högt prioriterad fråga.

Detta är ett välkänt ansikte och vi vet vad vi kan förvänta oss av henne, både på och utanför planen.

Hon kommer bidra med allt från rutin, ledaregenskaper, kvalité på planen och med hennes personlighet kommer hon sprida energi och glädje.

Vi oerhört glada att få se Maria i Munka och på innebandyplanen igen!

Guldvärvning till D2!!!2020-08-17 20:30
Mitt i veckan match2019-11-12 20:07