Med glädje och stolthet ger vi förutsättningar åt alla
DAMER DIV. 1

FC Helsingborg D1
Munka-Ljungby IBK
FC Helsingborg D11 - 3Munka-Ljungby IBK

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:tis 24 september, 20:00
Plats:Helsingborg Arena B
Serie:Damer Div 1 Skåne   Tabell >>
Samling:19:00
Vinst i Seriepremiären!
2019-09-30 17:52
Då var serien igång på allvar och på tisdagskvällen åkte vi ner till Helsingborg för att ta oss an FCH. Efter en jämn match stod vi till slut som segrare med 3-1.
Ett laddat lag tog sig an FCH i Arena B där vi i den första perioden kunde gå ifrån till en 3-0 ledning och där spelet klickade rätt bra.

Andra perioden var inte alls bra från vår sida då vi ofta fastnade i uppspelen samtidigt som FCH gör det bra i deras försvar men tycker vi kan kräva mer av laget i denna period.

Tredje perioden var bättre än andra men ändå inte helt nöjda med prestationen från vår sida och den förlorades med 0-1 efter att vi spelat boxplay och i efterdynaingarna av detta kunde FCH reducera.

Efter en hel helg på cup i Karlskrona och endast en dag mellan tills denna match så är vi glada för de tre poängen trots att kanske i ben och skallarna var helt med.

Målskyttar: Wilma Holmkvist, Sofia Henriksson, Tove Efsing
Assister: Malin Forssell, Emilia Cleasby, Nathalie Britzén Bengtsson

Matchens lirare: Emmy Nilsson, Amelie Uhr, Nathalie Britzén Bengtsson

Nu ser vi fram emot Hemmapremiären Lördag den 5/10 kl.13.30 då IBK Landskrona gästar Munkahallen och vi hoppas vi ses i hallen!

Stötta oss!