DAMER DIV. 1

Samling:18:30
Tredje raka segern!
2019-10-15 12:20
I fredags var det match igen! Kvällen spenderades i Kirsebergs sporthall där Malmö stod för motståndet. Vi var beredda på en tuff och jämn match då vi visste om att Malmö kommer att ställa upp med en bra och bred trupp.

Efter en jämn förstaperiod står det 1-1. Vi har inte kommit upp till den nivån vi vill spela i men vi har inte heller tillåtit Malmö att ta över.

Andra perioden börjar ganska direkt med att Malmö tar ledningen efter knappt 2 minuter. Kort där efter drar de ifrån ytterligare och 3-1 är ett faktum. Vi kämpar på och pratar om på bänken att sluta sätta oss själva i svåra situationer och istället börja spela på det sätt som vi faktiskt vill spela - att hålla i bollen och ha tålamod. Vi får mer att säga till om ju längre in i andra perioden vi kommer och i minut 13 trollar Emmy in 3-2. Detta ger oss ny energi men Malmö vinner ändå perioden med 2-1.

Tredje perioden drar igång och precis som förra är det Malmö som gör första målet, denna gången genom ett snyggt powerplay mål. I ett underläge med 2 mål bestämmer vi oss för att gå ner på folk för att försöka komma upp i det tempo vi vill spela i. Detta ger resultat snabbt och Anna gör 2 snabba mål och vi har reducerat. Med 4 minuter kvar åker vi på en utvisning och vi visar upp ett exemplariskt boxplay. Tack vare detta välspelade boxplay får vi en kontring när vi återigen är fem på plan och CK gör att vi tar ledningen med 4-5. Malmö tar en timeout och som väntat plockar de ut målvakten. Detta gynnar oss för det är 11 sekunder kvar på matchen gör vi sista målet på tom kasse och slutresultatet blir därmed 4-6!

Det är alltid extra skönt att vinna matcher som man vänder från ett underläge. Återigen visar vi vad vi är för lag och vår fysik ger oss fördelar ju längre in i matchen vi kommer.

Målskyttar: Wilma Holmkvist, Emmy Nilsson, Anna Johansson Modig 2, Carolina Karlsson 2

Assister: Linda Nilsson 2, Natalie Britzén Bengtsson, Alice Sjögren

Matchens lirare: Moa Schörling och Carolina Karlsson

Nästa match är på lördag 13.30! Lönsboda IBK som är ett nytt lag i divison 1 för i år kommer till Munkahallen. Kom och stötta oss när vi ska kämpa om 3 nya poäng!