DAMER DIV. 1

Matchstart:lör 09 november, 15:30
Plats:Halörhallen
Serie:Damer Div 1 Skåne   Tabell >>
Tillbaka på vinnarspåret efter vinst mot Höllviken!
2019-11-10 21:39

En lördagseftermiddag som spenderades i Halörhallen där vi mötte ett taggat Höllviken.

Första perioden inleddes med ett bra tryck mot Höllvikens försvar, där vi lyckas sätta bollen i nät ganska tidigt av perioden. Efter fyra minuter slarvar vi i försvaret och på ett frislag kvitterar Höllviken till 1-1.
Det tar bara ca. 20 sekunder innan Höllviken även tar ledningen med 2-1 inför andra perioden.

I andra perioden går vi ut med högt tempo och får därav utdelning på två fasta situationer efter ett hårt tryck på motståndarna. Vi fortsätter behålla trycket och det resulterar till att vi gör ytterligare ett mål. Vi har bra rull hela perioden och Höllviken kommer inte till några farligare chanser. Men med 8 sekunder kvar av perioden får Höllviken tyvärr in ett mål. Vi vinner perioden med 1-3.

Inför tredje perioden hade vi ett bra självförtroende. Vi går ut och fortsätter rulla boll, vilket vi snabbt får utdelning på då vi redan efter två minuters spel sätter dit ett mål. Vi fortsätter att spela väldigt bra med långa anfall. Detta resulterar till att Angelica kan skjuta från backposition och med hjälp av trafik framför kassen går bollen i mål. Därefter drar Höllviken på sig en utvisning och i spel sex mot fem gör Wilma mål på en retur.
Höllviken tar time out och går därefter ut med ett högt tempo med press. Där blir vi passiva och Höllviken skapar många farliga lägen. Vi tar då en time out för att samla ihop oss.
Vi avslutar perioden med att etablera anfall på deras planhalva.
Höllviken får sista ordet då de gör ett mål när det endast återstår en minut av matchen.

Slutsiffrorna skrivs till 4-7 och vi är tillbaka på vinnarspåret igen. Vi gör en bra match där vi jobbar mer med våra grunder. Stundtals under matchen blir vi ofokuserade vilket straffar oss emellanåt.

Målskyttar: Wilma Holmkvist 2, Sofia Henriksson, Amelie Uhr, Angelica Forsborn, Nathalie Britzén Bengtsson och Moa Schörling.

Assist: Carolina Karlsson 2, Amelie Uhr, Alice Sjögren och Tina Delin.

Matchens lirare: Sofia Henriksson och Nathalie Britzén Bengtsson.

Nu har vi en veckas träning framför oss där vi ska bli redo för nästa match.
Motståndet är Röke och matchen spelas nästa söndag den 17 november 13.00 i Q-poolen.
Vi ses där!