DAMER DIV. 1

Matchstart:lör 23 november, 11:45
Plats:Munkahallen
Serie:Damer Div 1 Skåne   Tabell >>
Tillbaka på vinnarspåret efter vinst mot Skurup!
2019-11-23 17:05

Då var det dags för match och dagens motståndare stod Skurup för.

Första perioden börjar i ett högt tempo från vårt håll. Vi har bra tryck framåt och låter bollen göra jobbet. Efter 01.41 gör Linda 1-0, passning från Alice. Minuterna därefter skapas lägen från båda lagen och det blir ett mer böljande spel. Skurup gör 1-1 efter 09.25 vilket också kvarstår perioden igenom.

Andra perioden börjar Skurup bra genom att göra 2-1 efter 13 sekunder. Kort därefter svarar vi snabbt genom att Moa gör 2-2, assist från Linda. Vi tar sedan över taktpinnen rejält och spelar det spel vi pratat om i omklädningsrummet. Tid 03.30 gör Linda assisterat av Moa 3-2. Minuten senare kliver Arta fram och gör 4-2, assist från Sofia. Vi fortsätter behålla ett enormt tryck framåt, 07.54 gör Amelie 5-2 genom assist från Arta. Klockan står på 14.00 då vi åker på en utvisning, men vi visar ett otroligt bra boxplay där vi äger bollen stora delar av tiden. 19.06 kliver Tina fram med ett kanonskott från mittplan, assist av Arta. 19.50 åker vi på dagens andra utvisning. Ställning 6-2 inför tredje.

Vi gör ännu ett otroligt starkt boxplay. 03.36 fullbordar Linda sitt hattrick, med assist än en gång från Moa. Vi fortsätter låta bollen göra jobbet och har kontroll över matchen. 12.43 sätter Alice dit bollen i mål med passning från Nathalie. Minuten senare gör Skurup 8-3. 13.33 sätter Arta den fint i krysset med en otroligt fin macka från Sofia. Slutsiffrorna skrivs till 9-3 och vi tar 3 pinnar. Vi gör en väldigt bra match och visar vår kapacitet genom tålamod i vårt spel.

Målgörare: Linda Nilsson 3, Arta Tahiri 2, Moa Schörling, Alice Sjögren, Tina Delin, Amelie Uhr

Assister: Moa Schörling 2, Arta Tahiri 2, Sofia Henriksson 2, Alice Sjögren, Linda Nilsson, Nathalie Britzén Bengtsson

Matchens lirare: Linda Nilsson & Moa Schörling