DAMER DIV. 1

Matchstart:lör 07 december, 12:00
Plats:Åstorps Sporthall
Serie:Damer Div 1 Skåne   Tabell >>
Derbyvinst med 0-10 mot Åstorp/Kvidinge!
2019-12-08 22:15

Efter att förra helgens match blev inställd så var det äntligen dags igen. Vi gästade Åstorps/Kvidinge i Åstorps Sporthall.

Vi startade matchen med att sätta hög pressa direkt. Det resulterade i att vi kunde vinna bollen högt upp i banan och göra ett tidigt ledningsmål genom Angelica tiden 02.53. Där efter höjdes tempot och chanserna ökade. 09.55 ökade vi på ledningen till 2-0 genom Arta.

I andra perioden fortsatte vi sätta hög press och målchansers avlöste varandra. Men Åstorp/Kvidinge står upp bra och tvingade oss att variera vårt spel och öka passningstempo för att hitta nya ytor. 07.30 in i perioden så utökar vi ledningen till 3-0 genom Wilma. Kort där efter ökar Amelie på ledningen till 4-0. Några minuter senare gör även Alice 5-0. Med 50 sekunder kvar av andra så stänker Wilma in 6-0.

Tredje perioden startade som det två första i hög press med mycket fart på bollen och bara efter 00.52 gör Linda 7-0. Där kändes matchen avgjord. Åstorp/Kvidinge gav dock aldrig upp och fick sina lägen genom några kontringar. Chanserna fortsatte och det resulterade i att Carolina gör först 8-0, 9-0 och sätter till sist slutresultatet 10-0. Vi gör en bra match och har tålamod i 60 minuter.

Målgörare: Carolina Karlsson 3, Wilma Holmqvist 2, Angelica Forsborn, Arta Tahiri, Amelie Uhr, Alice Sjögren, Linda Nilsson

Assister: Angelica Forsborn 3, Arta Tahiri 2, Alice Sjögren, Nathalie Britzén Bengtsson, Tina Delin, Sofia Henriksson

Matchenslirare: Angelica ”Agge” Forsborn Carolina ”CK” Karlsson Nathalie ”Pelle” Britzén Bengtsson