Med glädje och stolthet ger vi förutsättningar åt alla
DAMER DIV. 1

Lönsboda IBK
Munka-Ljungby IBK
Lönsboda IBK2 - 15Munka-Ljungby IBK

INFORMATION
  REFERAT

Matchstart:fre 24 januari, 20:00
Plats:Lönsboda Sporthall
Serie:Damer Div 1 Skåne   Tabell >>
Samling:19:00
Vinst med 2-15 mot Lönsboda!
2020-01-25 09:38
Fredagseftermiddagen började med gemensam bussresa till Lönsboda. En bra uppladdning inför vad som komma skulle. Trots vinst med 21-1 i höstas visste vi att det på förhand skulle bli en tuff bortamatch.
Första perioden inleds redan efter 1 minut och 50 sekunder. Det är dagens fem målsskytt Wilma Holmkvist som sätter första målet. Bra start på en period där vi hinner göra ytterligare fyra mål. Tyvärr får Lönsboda in en reducering 19:03 men det var inget som störde oss, det blev snarare en bra tändvätska inför period två. Vi tar tag i taktpinnen direkt i andra perioden. Amelie Uhr gör 1-6 på pass från Sofia Henriksson redan efter 02:03. Drygt en minut senare gör vi 1-7 innan Lönsboda återigen reducerar, 2-7 på tavlan efter 06:56. Det hinns med två mål till från vår sida innan vi åker på matchens enda utvisning, 19:28. Detta för protest mot domslut. Tredje perioden börjas med en man mindre. Inget som hindrar oss för precis som övriga matcher har vi denna säsong ett riktigt bra och starkt boxplay. Lönsboda får inte till något direkt avslut utan det är istället vi som kan utöka ledningen, med en man mindre på plan. Moa Schörling passar snyggt in till Amelie Uhr, tid 01:26. Vi spelar bra under resterande tid av perioden. Många förflyttningar där forwards blir backar och vise versa. Detta resulterar i ytterligare fem mål och vi kan åka hem från Lönsboda med en stabil vinst, 2-15.

Målgörare: Wilma Holmkvist 5, Amelie Uhr 3, Emilia Cleasby 2, Angelica Forsborn, Sofia Henriksson, Nathalie Britzén Bengtsson, Alice Sjögren, Linda Nilsson

Assister: Linda Nilsson 3, Alice Sjögren 2, Emilia Cleasby, Sofia Henriksson, Moa Schörling, Nathalie Britzén Bengtsson, Anna Johansson-Modig, Amelie Uhr

Matchens lirare: Emmy Nilsson, Angelica Forsborn och Linda Nilsson

Möjligtvis säsongens längsta bortamatch men samtliga spelare och ledare gör det bästa av situationen. Överlag en bra match från vår sida. Vi tar med oss detta inför tisdagens (28/1) drabbning mot Malmö FBC från SSL. Det är nämligen dags för semifinal i Skånemästerskapen kl. 19:00 i Munkahallen, kom och stötta oss! Slutligen, ett stort tack till Anders på VisioNI som var kvällens busschaufför!

Stötta oss!