Sportstugan

Träningsläger

Avsluta eller starta upp innebandysäsongen med ett läger. Munka Ljungby IBK erbjuder nu en fantastisk möjlighet att ta del av ett helhets koncept anpassat för innebandyföreningarna.

Munka Ljungby IBK har en mångårig erfarenhet att arrangera träningsläger. Hos oss bokar du allt direkt, utan mellanhänder. Detta ger en oslagbar prisbild. Munka Ljungby erbjuder fantastiska förutsättningar för ett optimalt träningsläger.

Boende

Sportstugan erbjuder boende i flerbäddsrum med gemensam dusch och toalett. Möjligheter att laga egen mat finns men det finns också möjlighet att boka mat hos någon av våra samarbetspartners. I stugan finns bra möjligheter att hålla teoretiska genomgångar och umgås. Natur och omgivning tillåter allt från bra motionsmöjligheter som rekreation och bad.

Måltider
Sportstugan erbjuder möjligheter att laga egna måltider då det finns gemensamt kök. Finns också möjlighet att grilla i anslutning till stugan. Det finns även möjlighet att få färdiga matlådor som står i kylen vid ankomsten till stugan.
Träning
All träning sker i Munkahallen. En hall anpassad för innebandy. Ni erhåller eget omklädningsrum under hela vistelsen. Antalet pass i hall bestämmer ni själva, så även tider. I hallen finns tillgång till allt som behövs för kvalitativ träning.
Träningsmatcher
Vi bokar träningsmatcher och domare efter ert önskemål. Det finns möjlighet att filma matcherna för att kunna analysera i efterhand. Självklart finns möjligheten att se matchen även under lägret.
Övrigt
Munka-Ljungby är en av de större orterna runt Ängelholm och har cirka 2 800 invånare. Här finns låg- till högstadieskola, folkhögskola, bibliotek, badhus, stor idrottsplats, vårdcentral, bensinmack samt ett centrum med diverse affärer, konditori samt några matställen. I södra delen av samhället ligger ett större industriområde. Kollektivtrafiken har förbindelser till Ängelholm, Klippan, Örkelljunga och Hässleholm.